15 Aralık 2009 Salı

işgüzarlık kapitalizmin direğidir




yemeksepeti.com'dan yemek siparişi vermek istedim. avuç dolusu bozuk param vardı ve bir araya geldiklerinde 5.25 tl ediyorlardı. yemek sipariş edeceğim fast foodçu hamburger menüye 4.90 fiyat koymuştu ve minimum sipariş tutarını 5.00 tl olarak belirlemişti. sonuç olarak, ben, hamburger almaya yetecek param olmasına rağmen hamburger alamıyordum çünkü minimum sipariş bedelini karşılayamamıştım. onu karşılamak için 5+tl tutarında bir sipariş vermem gerekiyordu ve en ucuz mamulleri 1 tl'lik fiyatıyla meyveli sodaydı. sizin ağzınıza sıçayım ben. 50 kuruş borca girdim sizin yüzünüzden. ya çok merak ediyorum 1 tl fazladan kazanmasanız ölecek misiniz, iflas mı edeceksiniz? hadi fast foodçuları geçtim, ulan köfteci cafer bile aynı sistem çalışıyor. köfteci cafer'in dükkanına gideriz biz, cafer'le şakalaşırız, güler eğleniriz. takvim gazetesi olur masada, yemeği beklerken onu okuruz. koskoca cafer'i bile böyle bizans oyunlarıyla parsa toplama çabası içinde görünce üzülüyor insan. hani arkadaştık cafer? abimizdin sen bizim? yazıklar olsun cafer.. yazıklar..

erhan bugün saçlarını jölelememiş, boncuklu kolyesini takmamıştı. yataktan kalktığı gibi sınıfa geldiği her halinden belliydi. yadsıdık bu durumu, erhan değil bu dedik, içine şeytan kaçmış, exorcist olmuş. bizim tanıdığımız erhan jölesini asla aksatmazdı. bir süre şaşkın gözlerle kendisini izledikten sonra dayanamadım ve sordum; 'hayırdır lan, baban mı öldü?' ölmemiş babası. dedim 'o zaman noldu lan?' nolmuş? ekşi sözlükte erkekleri itici yapan detaylar başlığını, hiç işi gücü yokmuş gibi, baştan sona okumuş. aralarında manyağın biri çıkıp jöleli erkekleri sevmediğinden, çarşaf kokulu erkeklerden inanılmaz elektrik aldığından bahsetmiş. bu geri zekalı da bunu yemiş ve radikal kararlar almış. be eşşoğlueşşek, önce o facebook'taki yaz tatilinden kalma, geçiçi dövmeli üstsüz fotoğrafını kaldır. ekşi sözlükte kimse dememiş mi üstsüz fotoğraflarını paylaşmaları itici yapıyor falan diye? hay onların aradıkları kriterlere sokayım.

avatar güzel film olacak gibi. 3D gösterim yapan sinema yok şehirde, 'eskişeyir avrupa şehri, venedik gibi' diyorlar. de siktirin gidin. içinde ciğerci sedat olan avrupa şehri mi olur lan. soru retorik olduğu için soru işareti bile koymadım.

bugün yine geleneksel hayal yıkımına uğradım. artık 'dj akman ölmüş lan' diyenlere eskiden olduğum kadar anlayışlı yaklaşmıyorum, gülmüyorum. shaggy ölmüş diyenlere de aynı şekilde. ama inatla 'iron maiden geliyomuş lan bu yaz!!' diyenlere inanıyorum. öküz gibi seviniyorum. sonuç yine hüsran. gelmiyor itler. saplı sultan lady gaga bile geliyormuş, bi onlar gelmedi..

traş oldum az önce. aslında gayet güzel bir yüzüm varmış. çenemde like butonu olsa tereddütsüz basardım.

2 yorum:

beyza dedi ki...

iron maiden'a üzülmekte haklısın. yani festival kapsamındaki gruplardan olup da, türkiye ayağına onun yerine rammstein denen insanların gelmesi acı verici. ancak, güzel bir şey de var, o da 13 haziran, eric clapton.

burası aslında bana ait dedi ki...

festival kapsamında türkiye'ye uğrayacak gruplar fena değil aslında. rammstein denen insanlar dediğinin hatrı sayılır bi hayran kitlesi var ülkede. eminim sevinen olmuştur baya. eric clapton görürüz o zaman. slayer mlayer de varmış ama yarı çıplak 100 kiloluk headbanger abilerin arasında ezilme tehlikesi var.

en olmadı bahar şenliğinde şebnem ferah hayko cepkin gece yolcuları falan görürüz.